keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Eka päivä kunnon töitä

on nyt takana.
Viime yönä oli oikein kova ukonilma, joka ei kuitenkaan kestänyt kovin kauaa. Sade ukkosen jälkeen oli tosi rankka, äänestä päätellen. Onneksi olin ottanut polkupyöräni satulan sisälle, niin sen pehmusteet eivät kastuneet...

Lähdettiin aamulla heti aamiaisen, joka sisältyy tähän suht hintavaan huoneeseen, jälkeen polkemaan telakalle. Ulkolämpötila oli silloin vain 20 astetta, joten oli ihan mukava 1,5 km:n ulkoilu. Jouduin heti töihin, ei insinöörin, vaan maalarin hommiin. Veneen vedenalaiset osat pitää käsitellä antifouling-maalilla, jotta estetään kasvuston ja eläimistön kiinnittyminen veneen pohjaan. Parin tunnin aherruksen jälkeen olin saanut veneen toisen puolen käsiteltyä ja Kapu jatkoi toisen puolen maalausta.
Eilistä pitsaa ja vettä oli vielä jäljellä ja mukana, joten nyt meillä oli syötävää ja juotavaa. Kapu sai potkurin sinkit vaihdettua ja kun telakkaisäntä toi paketin, pääsin minä laittamaan ekan  postilähetyksen tavaroita paikolleen. Kolmen jälkeen olimme jo aivan puhki, ja kun hallin ilma oli ollut sakeana maalipöllystä, oli ihana päästä ulos raikkaaseen ilmaan.

Minulle tuo pyöräily on vielä aika rankkaa, koska jalkavoimani ei meina riittää polkemiseen. Ja ainut tapa kasvattaa jalkojeni kestävyyttä, lienee polkea lisää; vaikkei jaksaisikaan...
Fillaroimme nyt eri teitä: Kapu meni taas rautakauppaan ja minä kävin ostamassa saunasandaalit ja vettä. Minulla on Suomessa ainakin viidet saunasandaalit, vaan eipä ollut yksiäkään veneessä. Joten uudet piti saada; onneksi paikallisessa kempparissa ne maksoivat vain 2 Euroa. Joten pian voimme mennä saunomaan. Kyllä, tässä hotellissa on tilaussauna, johon aiomme hetken kuluttua lähteä nautiskelemaan. Hintakin on kait kohtuullinen, 15€, koska saunavuoro kestää 2 tuntia. Ja minulle nuo saunatossut/sandaalit ovat edellytys astua yleisen märkätilan lattialle, joten nyt kun ne on ostettu, niin nautinto voi alkaa...


Tuossa SeijMer on nurkassaan vielä maalattomana. Huomaan tukevat tikkaat...

Naapurin isoa venettä oli kiiltomaalaamassa taitava ammattimies, yhdellä vedolla kiiltävää pintaa...




Ei kommentteja: